Ve čtvrtek 16. prosince převzali naši technici (Metrostav) u firmy Herrenknecht ve městě Schwanau první ze dvou plnoprofilových zeminových štítů, které jsou určené pro ražbu metra V. A. Tento tunelovací stroj s číslem 609, průměrem 6060 mm a délkou cca 90 m začne v tunelech mezi Vypichem a Dejvicemi pracovat už příští rok na jaře. Kromě dalších účastníků přejímky před ním fotograf zachytil generálního ředitele továrny Dr.-Ing. E. h. Martina Herrenknechta (čtvrtý zprava) a vedle něj vlevo ředitele naší divize 5 Ing. V áclava Soukupa. Ve skupině kolem stojí také Ing. Ermín Stehlík a Ing. David Cyroň z divize 5, ředitel divize 11 Ing. Zdeněk Ševčík, Ing. Karel Rössler, PhD., z centrály Metrostavu, technický náměstek divize 5 Ing. Boris Šebesta a další kolegové z obou zmíněných divizí
Školení ve Schwanau
Na přelomu listopadu a prosince přijeli zaměstnanci divize 5 na školení do firmy Herrenknecht v německém Schwanau. Středem jejich zájmu byl tunelovací stroj číslo 609, který příští rok zahájí ražbu metra V. A.
V tovární hale na ně čekal sestavený štít se všemi sedmi vozíky závěsu. Vybraní členové první základní osádky tunelovacího stroje (TBM) – pilot, elektrikář, mechanik i obsluha hydraulických zařízení – se měli co učit (foto). S takto složitým stavebním strojem totiž ještě nikdy předtím společně nepracovali.
Týden po první partě na školení do Schwanau dorazila i druhá osádka našich razičů. Další seznamování s TBM pak na všechny čeká už od ledna v Praze.
zdroj: Noviny Metrostavu 22/2010