Adéla je na Petřinách

Po poledni se razicí štítka Adéla slavnostně probourala do budoucí stanice Petřiny. Následně bude stanicí protažena, aby mohla následovat Tondu do jámy stanice Veleslavín. Tonda by měl být protažen tento týden a hned vyrazí na další ražbu.

tisková zpráva Metrostavu: Na Petřinách už je také Adéla

datum vydání: 19. 9. 2011

Tři měsíce a jeden den trvala razicímu štítu Adéla cesta podzemím z montážní jámy na Vypichu do budoucí stanice Petřiny na trase V. A pražského metra z Dejvic do Motola. Prorážce posledních metrů přihlíželi vedle techniků a razičů také generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák, generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát a další hosté. Adéla tak napodobila svého bratříčka Tondu, který dorazil na stejné místo uprostřed srpna.
Na úvodní přibližně půlkilometrové trase z Vypichu do Petřin se pohybovala Adéla od 18. června do
19. září. Stavaři využili zkušeností, které nabyli už při práci s prvním razicím štítem, a zkrátili dobu ražby stejného úseku téměř o měsíc.
„Z Petřin na Dejvickou čeká na razící štíty ještě zhruba 3500 metrů dlouhý úsek. Věřím, že oba budou dále postupovat dle harmonogramu, celá stavba bude probíhat podle plánu a první cestující se tímto úsekem svezou již v roce 2014,“ uvedl Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Celkem si oba stroje TBM odbudou 10 prorážek. Z toho čtyři do nových ražených stanic, čtyři do otevřených stavebních jam a nakonec dvě do současné stanice Dejvická. Těmto prorážkám ale musí předcházet stejný počet startů obou štítů do budování jednokolejných tunelů, z toho šest v podzemí a čtyři v otevřené jámě. Náročnost především podzemních startů, a to kvůli stísněným prostorám zdůrazňuje Ing. David Cyroň, vedoucí projektu TBM z Metrostavu: „Starty v ražených stanicích jsou velice komplikované. Práci razicího štítu je totiž nutné zkoordinovat s ražením stanice. Musíme dodržet termíny a dokončit ražbu stanice a přípravné práce na jejím protažení ještě před příjezdem razicího štítu, aby se jeho start nezpozdil.“
Razicí štít Tonda se opět vydá na trasu na konci září a do konce roku by měl dorazit na Veleslavín. Jeho dvojče se dá do pohybu stejným směrem na přelomu října a listopadu.
Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014. Linka A bude mít čtyři nové stanice – Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Projekt nese název „Prodloužení metra V. A (Dejvická – Motol)“ a realizuje ho sdružení Metrostav – Hochtief.

Diskuse a komentáře k článku jsou možné ve fóru.